Drie nieuwe fietsstraten in Halle bieden fietsers een alternatief voor de drukke hoofdbaan dwars door de dorpskern. Op zaterdag 21 september reden we met CD&V mee de eerste fietsstraten van onze gemeente in.

In een fietsstraat is fiets koning. Fietsers mogen de helft van de baan gebruiken en motorvoertuigen mogen hen niet inhalen. Er heerst ook een snelheidslimiet van 30 kilometer per uur. 

Volgende drie straten werden vorig weekend herdoopt tot zo’n fietsstraat: Brakenberg, tussen Halle-Dorp en Lotelinglaan, de Lotelinglaan tussen Lindedreef en Sint-Martinusstraat, en het Sniederspad tussen Halle-Dorp en Liefkenshoek.

Investeren in alternatieve fietsroutes, zodat verplaatsingen met de fiets snel en veilig kunnen gebeuren, was een van onze programmapunten naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Ook het onderzoeken van de mogelijkheden van een fietsnetwerk hadden we in ons programma opgenomen.

“We zijn dan ook tevreden met deze fietsstraten,” aldus gemeenteraadslid Katrien Schryvers, “De fietsstraten als deel van een fietsnetwerk waren één van de voorstellen uit de mobiliteitsstudie die we twee jaar geleden lieten uitvoeren in het kader van PPS Halle. Intussen werd een en ander geconcretiseerd via een participatietraject met inwoners, raadsleden, Fietsersbond enz. De invoering van de fietsstraten keurden we daarom graag mee goed in de gemeenteraad.”

CD&V blijft de kaart trekken van Koning Fiets en zal blijven vragen naar maatregelen die inzetten op verkeersveiligheid en die zoveel mogelijk mensen aan te moedigen de fiets te nemen.

    Welkom bij CD&V. Onze websites maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Lees onze Cookies Policy voor meer informatie. Ons cookiebeleid en deze voorkeuren gelden voor alle CD&V-websites. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met de geselecteerde cookies.